הפניקס ניהול תיקים מנתחים מהו גרעון תקציבי, ומהו מצב הגירעוני הנדרש כמנוע לצמיחה ולעתיד טוב יותר. כל המידע בכתבה הבאה.
אין ספק שחברת טסלה ומקימה אילון מאסק, מרכזים תשומת לב גדולה הרבה יותר מאשר תשומת הלב של חברת מכוניות רגילה, כאשר מדובר בחידוש טכנולוגי מדהים למדי, בהשוואה למה שמוצע היום בשוק המכוניות החשמליות. כנראה שהסיבה לכך אינה נעוצה במהות של הסקטור אלא יותר באישיות של מקים העסק. למרות זאת, אי אפשר לומר שכל תחום הרכבים החשמליים, והאוטונומיים, נמצא מתחת לראדאר המשקיעים. נראה כי מאז שפל ירידות הקורונה, הסקטור הזה פשוט עושה נפלאות בביצועי היתר שלו מול נכס הייחוס שלו, והוא המדד הטכנולוגי: מדד הנאסד"ק. ניתן למצוא ביטוי לכך בגרף יומי, המתאר את התופעה הזו מאז אביב 2018, ועד עכשיו (נעשה בעזרת מערכת הגרפים של Stock charts):
העקומה הירוקה מציינת תעודת סל של מניות החברות העוסקות בייצור, ושירותים, סביב נושא הרכבים החשמליים והאוטונומיים, והעקומה השחורה מייצגת את מדד הנאסד"ק 100, המכיל את 100 החברות הגדולות במדד הטכנולוגי האמריקאי הכללי.
מבלי שנניח שמה שאירע יהווה סמן לעתיד, ניתן לתאר את שאירע כך: שימו לב שביצועי הסקטור לא היו דבר להתפאר בו, עד שהגיע הווירוס. למעשה, ברוב התקופה שבין אביב 2018 ותחילת 2020 ראינו אחוזים שליליים באותו תחום פיננסי. ממש לפני הירידות של הקורונה, הסקטור נתן למשקיעיו (בתחום הזמן הנמדד) כ-9% תשואה בלבד מול יותר מ-40% במדד הכללי. חתיכת הבדל והצגה של ביצועי חסר! והנה, מאז התחתית של אותן ירידות, הסקטור הניב כ-120% תשואה מול כ-100% במדד. מה קרה כאן? האם יש קשר בין הווירוס, או ליתר דיוק, ההתגברות עליו, ותחום זה של תחבורה? לא ממש.
יש כאן שילוב נדיר של נסיבות. למעשה, העלייה, בשני הנכסים המוצגים, ממרץ 2020 ועד אוקטובר-נובמבר, לא הייתה שונה בהרבה ממה שהיינו רגילים לראות. המדד עלה, יחסית קצת יותר. אבל, מתחילת נובמבר ראינו פריצה אדירה קדימה. משהו, אשר האפיל בצורה מדהימה על כל מה שהיה עד כה, ושינה את היחס בין הסביבה הכללית והסקטור הספציפי הזה. מעבר להשפעה החיובית של מניות ספציפיות, יש לשער שמה ששינה בצורה משמעותית את האיזון היה תוצאות הבחירות בארה"ב. יתכן כי עליית הנשיא ביידן לשלטון, במקום קודמו טראמפ, שינתה את כל מה שקשור לנושא הסביבה ה"ירוקה" במדינה, ובכלל בעולם.
ההנחה היא כי המשקיעים רואים בממשל חסר הרסן הדמוקרטי (כולל שליטה בסנאט) אות לכך שייעשה עתה הרבה יותר בכיוון השירותים והמוצרים ה"ירוקים", דוגמת המכוניות החשמליות. אין זה משנה כל כך אם יש עדיין הרבה מה לעשות בתחום הסוללות, תשתית תחנות הטעינה, והצורך בהגדלה משמעותית של הפקת חשמל לצורך כל המכוניות החשמליות שאמורות להחליף את אלו עם הבוכנות הישנות. מה שחשוב הוא שהתקציבים הממשלתיים והפרטיים נפתחים עכשיו הרבה יותר לקידום הנושא. כל מי שנמצא בסביבה הפיננסית המיידית, או הרחוקה, לאותם תקציבים אמור לקבל דחיפה עסקית ולתת תוצאות טובות יותר. וגם ליהנות ממשאבי מחקר ופיתוח אדירי מימדים.
יצור ומכירת מכוניות חשמליות אינו נחלת ספקים וצרכנים אמריקאיים בלבד, כמובן. הנה מבט על חלוקה של מה שקרה בשוק ה-Plug-In, על פי מדינות, מאז 2015 (מאתר ויקיפדיה):
על פי התצוגה הזו אנו מבינים שארה"ב נמצאת במקום השלישי, אחרי סין ואירופה, ולא במקום הראשון המצופה, לכאורה, מן המדיה הרוחשת סביב חברת טסלה. שוק ה-Plug-In הוא השוק ה"נקי" ביותר כמובן. המכוניות בו הן חשמליות בלבד ולכן חייבות את כל הרכיבים שציינו לעיל: סוללות טובות, תחנות טעינה וכו'. לעומת רכבי ה-Hybrid המכילים גם מנוע רגיל. ובאמת יהיה מעניין לבחון את החלוקה המתפתחת בין החלק הנקי, והחלק המשלב. ישנו גרף כזה, מאותו מקור ויקיפדיה, המציג בדיוק את זה:
על פי המוצג, אנו מבינים שהדרך עדיין רחוקה מאוד עד שלא ייפלט CO2 ממכוניות הנחשבות ירוקות. מאז 2011 ועד עכשיו, רוב המכוניות עם טכנולוגיה חשמלית כלשהי היו היברידיות. יתר על כן, מהתמונה הזו בולט דבר אחד מעניין במיוחד: שימו לב שיחס המכוניות ההיברידיות גדל בהתמדה, ביחס לכמות הנמכרת שנתית, מאז 2012 ועד 2019 אבל, באופן מפתיע למדי, ב-2020 ראינו שינוי מגמה לטובת הפלאג-אין.
האם זו סנונית ראשונה של שינוי טעם הקהל? האם הציבור העולמי מתחיל להעדיף מכוניות נקיות באמת? שנה אחת באמת לא מספיקה כדי לקבוע זאת. יש לשער שמחירי דלק גבוהים יחסית מול מחיר החשמל, יחד עם שיפור משמעותי בתשתיות ובסוללות, יביאו את כולם, בסופו של דבר, לחוף המבטחים של המכוניות החשמליות לגמרי. ועכשיו, נקודה אחרונה מהכרזה שהיא קוריוז מעניין: חברת רנו הודיעה על חידוש הדגמים 4 ו-5 האגדיים שלהם. וזה ממש מתאים לאוהבי הנוסטלגיה, ולאלו שרוצים כלי עירוני קל ומהיר. הפואנטה היא שהדגמים האלו יהיו חשמליים לחלוטין.
הפניקס ניהול תיקים מנתחים מהו גרעון תקציבי, ומהו מצב הגירעוני הנדרש כמנוע לצמיחה ולעתיד טוב יותר. כל המידע בכתבה הבאה.
מדד הבנקים ומניות הבנקים יורדים בעקבות משבר הקורונה. הבנקים ישרדו את המשבר? מה לגבי הרווחיות שלהם בתקופה זו ולאן מועדות פניהם של הבנקים בשנת 2020 בכתבה הבאה.
הכלכלן הראשי של הפניקס בית השקעות סיקר עבורכם את ינואר 2021- בחירות, התחסנות האוכלוסייה, ציפיות האינפלציה הגלומות, השתוללות השקל והעלאת הערכת הצמיחה של בנק ישראל.
2020 הייתה שנה של פתיחת הברזים המונטארים והפיסקאליים. ברגע שזה התוודע לשווקים הפיננסיים, הדרך הייתה מעלה בנכסי ה-Risk On ומטה בנכסי ה-Risk Off.
מדד ראסל (Russell 2000): הסבר על המדד האמריקאי החשוב להבנה בין גודל החברות (market cap) לבין השפעתן על הכלכלה האמריקאית.
ניתוח נתוני מאקרו - מה הגורם המשפיע ביותר על השוק ההון? האם חדשות טובות בהכרח מובילות למגמה חיובית? הפניקס ניהול תיקים על השפעת נתוני המאקרו בשוק ההון.
התערבות ממשלתית בכלכלת סין: בדרך כלל, אנו רגילים לכך שהתערבות ממשלתית נעשית לטובת השווקים אבל במקרה הסיני, הדברים ממש אחרים.
איך יודעים מראש מתי שוקי מניות יתהפכו לרעה? האם ניתן לחזות מראש? ומה לדוגמא עומד מאחורי הירידות האחרונות בשוק האמריקאי? ההסבר באתר הפניקס ניהול תיקים.
עונת הדוחות בוול סטריט כבר כאן. לכן סקרנו עבורכם קצת מהרבעון ה-3 בארצות הברית.
צוות הפניקס ניהול תיקים מנסה להסביר את התופעה של איך זה ששער הדולר עולה בעולם, אך ערכו יורד בישראל, מה הגורמים לכך? בכתבה הבאה של ניהול תיקים
מה השפעתה הכלכלית של רוסיה על העולם? מה חלקה המשמעותי של רוסיה ביחס לשוק הגלובלי? ואילו סקטורים מושפעים? הפניקס ניהול תיקים מסבירים הכל.
מהי מפולת בבורסה? איך מפולות בבורסה מתפתחות? איך המשקיעים מתנהלים בזמני מפולת בשוק ההון? למענה על כל השאלות במאמר הבא.
סקירה מקיפה - עקום תשואות אגרות החוב, עוצמתו נמצאת בעובדה שלכל מיתון גדול קדם שינוי העקומה למצב שונה מהרגיל, בהפניקס ניהול תיקים מסבירים, היכנסו לכתבה לקבלת כל המידע
ההיסטוריה של התנהגות שוק ההון הינה כלי אדיר מימדים ללמוד ממנו. בכתבה זו סקרנו כלים חינמיים ושווים להערכת מצב שוק ההון של היום כולל תובנות לעתיד.
נזילות השווקים לבחינת היציבות הפיננסית: במאמר זה באתר הפניקס ניהול תיקים אנו נבחן את מידת ההשפעה של הנזילות, כגורם מרכזי במגמות שוקי המניות.
ליפן יש צרות כלכליות משלה ולמרות השקט התקשורתי היחסי, כנראה שכדאי לנו לשים לב למתרחש בזירה הזו יותר. האם לפנינו פצצה מתקתקת או שנראה הצלחה חוזרת לדחות את הקץ?
קריסת בורסת FTX, הבורסה השנייה בגודלה בתחומה, היא אירוע מכונן בדפי ההיסטוריה של הקריפטו. מה הסיבות להתרחשותה ומה המשמעות עבור העולם הפיננסי?
מה זה מתנד פיבונאצ'י. ואיך ניתן להשתמש בכלי פיבונאצ'י לניתוח טכני במסחר. כולל דוגמאות מעניינות. כל המידע במאמר המלא באתר הפניקס ניהול תיקים.
ללמוד מההיסטוריה על מה צופן לנו העתיד? זה בהחלט אפשרי. באמצעות ניתוח עקומת התשואות ההפוכה לדוגמא נוכל להעריך. ניתוח המצב הנוכחי (אפר' 23) באתר הפניקס ניהול תיקים.
להשקיע בתקופת משבר: איפה לשים את הכסף בזמן שהשווקים רועדים וחוסר הוודאות כשברקע יש מלחמות, אינפלציה, עליית ריבית ואירועים פוליטיים שונים?
שוקי ההון שהגיבו עד כה ל"מבצעים" מוגבלים, מתחילים להבין שהפעם המצב שונה, והשוק עלול להגיב בצורה אחרת. לחצו להמשך קריאה.
הזן פרטים ונחזור אליך בהקדם.
טלפון:
03-7536875
שעות פעילות: א'-ה' 09:30-17:30
האמור מובא כשירות ונועד למטרת אינפורמציה כללית בלבד. האמור אינו מהווה בשום צורה שהיא ייעוץ ו/או שיווק השקעות או תחליף לייעוץ ו/או שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכן בטרם ביצוע השקעה יש להיוועץ עם גורמים בעלי מומחיות בכל ההיבטים הקשורים בביצוע ההשקעה. אין לראות באמור בסקירה כהמלצה ו/או חוות דעת לביצוע השקעה במוצר כזה או אחר או התייחסות לאופן ניהול תיק ניירות ערך. המסתמך על האמור בסקירה זו עושה כן על אחריותו בלבד ואקסלנס ניהול השקעות וניירות ערך בע"מ ו/או החברות בקבוצת אקסלנס השקעות לא יישאו בכל צורה שהיא בנזק ו/או הפסד שיגרם כתוצאה מכך. קבוצת אקסלנס השקעות, היא חלק מקבוצת הפניקס, העוסקת, בין היתר, בניהול תיקי השקעות, מסחר בניירות ערך, שיווק השקעות, ביצוע פעולות בבורסה, בבנקאות להשקעות, חיתום והפצה להנפקות ועשיית שוק בניירות ערך של חברות שונות ובאג"ח ממשלתיות. לגילוי נאות אודות אקסלנס ניהול השקעות וניירות ערך בע"מ ראו לשונית גילוי נאות באתר החברה בכתובת www.xnes.co.il.